2006-08-23

There is no data like more data

Säger Google. Men när varken el, minne, adressutrymme eller parallelliserad kod är gratis finns det inga data som roligare data. I specialfallet exjobb innebär detta att typerna 1-4 redan är utkastade och att typerna 5-9 nu kastas ut i 19 fall av 20, på artikelnivå. Preliminära data på 9 fall av 10 gav en prestandaökning på 500 % (minns någon annans bloggpost om att räkna prestandaökningar i procent), 19 fall av 20 kan då tänkas ge någonstans över det. Jag har inte i detalj studerat faktisk performans för typerna 5-9, men då de är så vanliga borde det ju inte göra så mycket att ignorera dem lite.

På tåget hem talade Olof och Johanna om Microsoft. Jag anklagar nu Olof för tölpen som stavade mitt "namn" cnettal i svaret på en buggrapport. Personligt ansvar dyker inte upp.

Jag vill köpa en ny bärbar någon gång. Och, ja, tentan kan ha gått illa. En uppgift(slämnare; provider, inte uppgift på tentan) anger att gränserna förra gången var "låga". Det låter kanske lovande. Jag tycker att jag borde kunna skrapa ihop 80 %, men det beror väl på rättarnas önskemål och fantasi. Jag hittade nämligen ingen blyertspenna igårkväll.

I övrigt anser jag att det är något fel på preussiska kungar som fenomen. Säg det på latin, om du kan!

Inga kommentarer: