Breddad fördumning
Dagen innehöll uppvaknande, lite smärtsamt. Den innehöll friterad potatis, möte med underlydande av olika slag och olika planeringsgrad. Lite läsande om könsskillnader i skolan, men utan att landa i några glada nya insikter. Doktorandkaffe innefattade god kaka och möjlighet att dryfta OscPotPong-nostalgi samt Boosts förträfflighet.
UFV 2008/2256 (redigering: sidhuvudet är fel, numret är nog egentligen 2009/2012) har man fått. Detta har resulterat i följande sammanfattning på egentligen inte alls lättläst svenska (som här återanvänds för en aningen bredare publik):
"Nej, vi har inget imageproblem, ty insocialisering är tidig och inga andra har bättre siffror än vi. Eller hur var det nu?"
"Därför skall vi arbeta med mottagande. Det gör vi genom att ha en broschyr där det kanske står var allting finns, eller kanske vad en nation är för något. Dessutom skall vi ha en seriös arbetsmarknadsanknytning för retention. Sociala faktorer, trivsel i en vidare mening, finns inte i samband med retention. Om vi bara följer upp studieresultaten och fixar pedagogiken lite så blir allt bra."
Jag är inte cynisk. Jag är bara frustrerad. På något vis trodde man att delar av problemet hade gått i pension. Kanske lite synd att mina bitska synpunkter på nationsobligatoriet specifikt aldrig kom i UNT-tryck. Jag kan förstås också ha fel om orsak, verkan och termodynamikens andra lag för den delen. Men jag vet inte. Apropå den senare har i alla fall ett andra debattalster skickats in, i något ödmjukare form än tidigare. Jag blev dock påmind om vissa längdfaktorer som skrämmer, men kan alltid hoppas.
En annan sak som skrämmer är hur hopplöst dåligt Word reagerar på att förlora sin standardskrivare. Jag trodde på delegationsmötet igår att installationen var allvarligt skadad, när det bara rörde sig om fruktlösa försök att få prata med pr2250
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar